Heeft u ook genoeg van al dat papierwerk?

formulier

quote_startIk ben medewerkster van een bakkerij in Culemborg, en sta met een aantal collega’s in de winkel om de klanten te bedienen. Hartstikke leuk werk want je ziet zoveel verschillende mensen!

Veel mensen die een keer komen en een snelle snack halen, maar we hebben ook een groot aantal vaste klanten. Ik ken ze niet bij naam, maar na een tijdje weet je precies wat ze bestellen. Zo is er een mevrouw die iedere week op dinsdag vloerbrood in de aanbieding komt halen.

Bij wijze van spreke kan ik die drie broden op dinsdagochtend al klaarzetten want je kunt de klok erop gelijk zetten: iedere dinsdag, wanneer ze haar kinderen naar school heeft gebracht, komt ze om kwart voor negen langs!

Een aantal keer per week komt een meneer langs die thuiswerkt. Hij haalt altijd twee ham-kaas croissants. Die zit verlegen om een praatje, maar helaas heb ik daar te weinig tijd voor.

Ik heb een vast contract, maar mijn collega’s wisselen snel. Vervelend, want ik ben veel tijd kwijt om ze iedere keer weer te vertellen wat ze moeten doen, en waar ze alles kunnen vinden. Dat kost veel tijd, die ik liever aan de klanten besteed.

Om een voorbeeld te geven: we moeten ook de toiletgroep schoonhouden. Ik weet waar alles staat, en welke schoonmaakmiddelen we moeten gebruiken. Dat staat ook in de papieren werkinstructie die in het kantoortje ligt. Mijn collega’s komen me steeds weer vragen waar de spullen staan en wat ze moeten doen.

Ik wou dat we een goede en simpele werkinstructie hadden, met een duidelijk overzicht van de taken die daarbij horen. Bij voorkeur op de telefoon, want we hebben al voldoende papier in de winkel. Je kan niets terugvinden!

We moeten ook de bestellingen aan de achterdeur bijhouden. Een aantal keren per dag komen leveranciers spullen afleveren. Man wat een papier komt daar bij kijken! Alles moeten we controleren. De temperatuur van de koelwagen, de houdbaarheidsdatum van de producten, of de verpakking klopt, hoeveel colli er geleverd zijn, of er wat mee terug gaat. En dat moet allemaal op een formulier worden ingevuld! We zijn daar soms wel een half uur mee bezig. Terwijl er klanten in de winkel staan!

Veel tijd kost ook het bijhouden van wat er in de winkel ligt, en hoe lang. Sommige producten mogen een hele dag blijven liggen, maar andere moeten na twee uur weer weg. Dat moeten we allemaal bijhouden op formulieren. Die we weer moeten zoeken, want die zwerven door de hele winkel.

Drie keer per dag moeten we ook de temperatuur van het beleg in de broodjescorner meten, en opschrijven.

Als we dat allemaal via de telefoon zouden kunnen bijhouden zou dat veel tijd schelen. Tijd die we dan aan de klanten kunnen besteden.quote_end

 


Wij helpen u meer tijd voor uw klanten te hebben!

HACCP live is een online dienst waarmee u alle informatie op de werkvloer bij de hand heeft. Niet meer zoeken naar formulieren en werkinstructies, want die staan op uw tablet of uw telefoon! U en uw collega’s hebben alles direct bij de hand, en u houd meer tijd over voor uw klanten!

Bent u geïnteresseerd?

Geef een reactie